vrijdag 25 juli 2003

Eerst wat over ons zelf.

In de zomermaanden zijn wij een aantal weken weg met onze motorkruiser "Stella Maris".
In dit blog doe ik een poging om aan de hand van het logboek een leesbaar verhaal te maken van die reizen, routes of ervaringen die het vermelden waard zijn.

Maar laat ik beginnen met me zelf voor te stellen. 
Ik ben Albert Oosterhof en mijn vrouw heet Willy.
We zijn allebei schipperskinderen, mijn ouders voeren met een klipperaak en de ouders van Willy met een klippertje.
Het schip van mijn ouders omstreeks 1925

Tot dat ik in militairedienst ging heb ik bij mijn ouders gevaren en daarna aan de wal gewoond en gewerkt. 
Al heb ik dan niet zo heel lang gevaren op de binnenvaart, in die periode ben ik wel het hele land door geweest, vrijwel heel BelgiĆ« en een deel van Duitsland.
Hoewel ik het grootste deel van mijn leven dus niet heb gevaren, heb ik toch nog een behoorlijke dosis schippersbloed. Willy heeft daar wat minder last van.   

1 opmerking:

  1. Sibylla Stegeman27 april 2013 om 18:59

    Een leuk idee om deze blog te maken. Zo kunnen we jullie reilen en zeilen mooi volgen en misschien ideetjes halen uit jullie mooie tochten.
    Wij kijken uit naar het volgende verhaal!
    Groetjes, Feike en Sibylla

    BeantwoordenVerwijderen

Uw reactie wordt op prijs gesteld.